Sinds ik een aantal jaar geleden in aanraking kwam met hoogbegaafdheid en hoogbegaafde kinderen ben ik me steeds verder in dit onderwerp en in deze kinderen gaan verdiepen. Ik heb mijn hart verloren aan deze groep kinderen en op dit moment zie ik voornamelijk (vermoedelijk) hoogbegaafde kinderen en jongeren en hun ouders in mijn praktijk. Begin 2022 heb ik de ECHA-opleiding afgerond aan de Radboud Universiteit. Hierdoor kan ik mijn kennis en ervaring als integratief kinder- en jeugdtherapeut combineren met wetenschappelijk onderbouwde kennis van hoogbegaafdheid. Ik merk dat dit een fijne combinatie is waardoor ik zowel de kinderen en jongeren zelf als hun ouders goed kan uitleggen waar gedrag, frustratie en uitdagingen vandaag komen, en ook wat er nodig is om hier een positieve omslag in te kunnen maken.
Tijdens de echa-opleiding ben ik me gaan verdiepen in trauma omdat ik mijn echa-scriptie over trauma bij hoogbegaafden wilde schrijven. Zeker niet alle hoogbegaafden hebben trauma, maar ik kom in mijn praktijk regelmatig hoogbegaafde kinderen, jongeren en (jong-)volwassenen tegen die ergens beschadigd zijn geraakt. Wil je hier meer over weten dan kun je altijd contact met me opnemen.